|
|
|||||
|
474
|
REGISTRES DU BUREAU
|
[i557]
|
|||
|
|
|||||
|
DCCCLXXXVII. — Pour les cent mil livres.
|
|||||
|
|
|||||
|
29 mars 1557. (Fol- 236 r°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
Du xxixe jour de Mars mil vc lvi.
En Assemblée le jour d'uy faitte en l'Ostel de la Ville de Paris, de Mess" les Prevost des Marchans, Eschevins, Conseillers, Quarteniers, et quatre des plus apparans et notables Bourgeois de chascun quartier avec les Communaultez acoustumées d'estre appellées en telles congrégations et assemblées, pour oyr la resolution de la responce faitte par le Roy de la somme de cent mil livres tournois pour partie de la soulde de l m. hommes de pied, sont comparuz :
monsr Perrot, Prevost des Marchans;
monsrlegeneralBoursier,monsrDuRu : Eschevins;
monsr Hennequin conseiller en la Court, monsr de Villabry Prevost, monsr m° Thomas de Bragelongne, monsr Paluau, mons1, Tessier conseiller en la Court, monsr Feret general de la Justice, monsr de Machault general de la Justice: Conseillers de la Ville;
monsr de Breslay, pour l'Evesque de Paris ;
monsr Bourdet, procureur pour le Chappitre de Paris ;
ung religieulx de Sainct Magloire ;
damp Du Fresne, procureur des Chartreux, et ung aultre religieulx;
sire Henry Godeffroy, sire Jehan Lescalopier, Nicolas Hac, Noel Sucevin, Oudin Petit, Jehan de Beauquesne, Jehan Du Boys, Guillaume Morin: Quarteniers;
monsr Guesdon, monsr de Tanières, monsr Choart, sire Jehan L'Aubigeois, me Jehan Morier, Huguet Brullait, Jehan Boullenger, Henry L'Advocat, Simon Cresse, le gendre du sire Danès, Raoulin Pan, Claude Bequet, Jacques Petit, Jehan dc la Ramée: Marchans et Bourgeois de la Ville de Paris;
et plusieurs autres en grand nombre.
A laquelle Assemblée led. Sr Prevost des. Marchans a faict entendre que, suyvant la Deliberation
|
du Conseil de lad. Ville et Estatz d'icelle estans en l'Assemblée generalle faitte le xvi8 jour de Mars dernier O, il avoit faict savoir à aucuns de Mess" de la Court de Parlement, Communaultez et autres personnages notables, ad ce qu'il leur pleustl'acom-paigner pour aller devers le Roy et Nosseigneurs de son Conseil Privé, et suyvant lad. Deliberation, faire encores aud. S-r et sou Conseil remonstrances pour la somme de c m. livres pour partie de la soulde de l ni. hommes de pied que le Roy demande à lad.Ville par cappilation, pour le danger qui en pourroit advenir; et que son bon plaisir feust ne souffrir ceste playe estre faitte en sa Ville de Paris, cappitale de son Royaulme où est le principal siege de sa Majesté, laquelle a de tout temps et d'ancienneté esle exempte de la taille; et que le plus doulx et aysé moven eust esté et seroit de la lever sur le sel ; où son bon plaisir ne seroit qu'elle feust levée sur le sel, que l'autre plus aisé moyen d'après seroit la lever sur le vin entrant et yssant en lad. Ville, ou sur autres marchandises qui seroient advisées par lesd. Prevost des Marchans et Eschevins : combien que la derniere responce faitte par le Roy, c'estoit qu'il voulloit que lad. somme feust levée par cappitation, ct que led. Sr Prevost n'avoit sceu trouver personne pour l'acompaigner à faire led. voyage avec led. Boursier, sinon deux bourgeois avec lesquelz auroit entreprins led. voyage.
Et eulx arrivez à la Court, le Roy estant à Chantilly, ilz auroient faict les remonstrances à Monseigneur le Connestable et au Conseil du Roy; lesquelles led. Sr Connestable auroit refferées au Roy, et les luy auroit faict trouver bonnes et si justes et raisonnables que led. Ssr se seroit condescendu ne prandre ceste vove'21.
|
||||
|
|
|||||
|
Du 111e jour d'Avril mil v°
|
DCCCLXXXV1II. —- Pour Moss' de Nevers.
3 avril 1557. (Fol. 287 v°.)
Communaultez, en ia Grande Salle de l'Ostel de lad.
|
||||
|
|
|||||
|
En Assemblée le jour d'uy faitte, de Mess" les Prevost des Marchans, Eschevins, Conseillers, Quarteniers, Bourgeois, Marchans, Corps, Coleiges et
|
Ville, pour adviser sur le don faict par le Roy à Monseigneur le Duc de Nyvernois; en laquelle se sont trouvez, assavoir:
|
||||
|
|
|||||
|
O Voir ci-dessus, art. DCCCLXXXIII.
(!) La moitié inférieure du folio 237 v° es- restée en blanc.
|
|||||
|
|
|||||